середа, 29 квітня 2020 р.



Добрий день, дорогі діти!
Починайте день веселою піснею!
https://www.youtube.com/watch?v=fasFYl51Uuc
Танцюйте, підспівуйте і день буде чудовий!

Завдання на 30 квітня, четвер

Предмет
Тема уроку
Практичні завдання
Українська
мова
Час дієслова. Змінювання дієслів за часами.
2. Обов’язково вивчити правила!  С. 149
3. Виконати вправи 354, 355
Математика
Знаходження числа за його частиною.
Надежда Корнийчук приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Математика
Время: 30 апр 2020 10:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 210 423 4268
Пароль: 029259
1.Вивчити правило на с.154
2.Виконати №10013,10015,1016,1020
3.Розвяжи задачі 1017,1018
4.Виконай практичну роботу за №1019.
Фізкультура

Весела руханка
https://www.youtube.com/watch?v=8Of4_BSEM9Y
Літературне читання
Урок позакласного читання
Відтворення художніх образів на основі зіставлення реального та образного опису предметів чи явищ.
1.Прочитай оповідання  Оксани Лущевської « ШАШКИ» тут або нижче під таблицею
2. Назви головних  героїв.
3. Визнач основну думку оповідання.
4. Перекажи оповідання батькам.
5.Вивчити, хто ще не вивчив, на понеділок вірш «Весна» Н. Забіли чи Д. Павличка («Позакласне читання» с.84,85).
Російська
мова
Підсумкова перевірка. Перевірка мовних знань.
Надежда Корнийчук приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Перевірка мовних знань
Время: 30 апр 2020 11:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 210 423 4268
Пароль: 029259

Оксана Лущевська
ШАШКИ
(Оповідання)
 Люблю грати в шашки, особливо сам із собою. Розкладаю дошку. Ходжу навкруг неї. Буває, пересуваю шашки вказівним пальцем. Інколи середнім. Підмізинним і мізинцем теж. Складніше — великим. Треба тягти шашку обережно, щоб не зрушити інші. Правим великим краще, ніж лівим. Є різні прийоми й комбінації. Я їх недарма повигадував. Шурх — сюди. Ррруть — туди. Білою — чорну.
Чорною — білу. І в да́мки *1!
Я намагався навчити Люську, але вона — не гравець.
Коли сідає зі мною за шашки, то грає по-своєму. Не дотримується правил. Люська скрізь тягає з собою шишки. Вона збирає їх під ялинами в парку. Коли нервується, то лушпиння з шишок сиплеться на всі боки. На дошку із шашками, на  підлогу. Чіпляється до її колготок. Коли Люська програє — психує. І лущить шишки на шашкову дошку.
— Цього разу я граюсь білими, — Люська погоджується на один тур. Кладе в кишеню шишку й стає у спортивну позицію.
— Не граюсь, — виправляю її, — а граю, Люсь.
— Я буду бити дамкою, — починає.
— Ти ще не можеш. Треба пройти ось так, Люсь, аж сюди.
Та Люська вперто перекладає шашку аж у кутик дошки, знімаючи мою чорну.
— Не форсу́й *2, Люсь, — вживаю татове слівце.
— У-у, — Люська стукає по дошці, виймає шишку, прикладає до носа. — Бе-бе-бе, — вертить нею. — Б-е-е. У-у.
Це мені набридло! Але я не зважаю — хай. Люська є Люська. Я собі сідаю зручно. І починаю… Дамка? Ще трохи — і виграю сам у себе.
Буває, що я граю з Марчиком. Мама любить залишати його на мене. Каже: навчиш, колись разом будете грати!
З Марчика гравець нікудишній:
— Не гризи шашку, Марку! Не шкреби дошку, Марчику!
Но-но, Марчисько, ану не кидайся шашками!
З Марчиком грати гірше, ніж з Люською. Бо як Марчик сердиться, то йому що чорні, що білі. Шашки летять — устигай ловити. Якось влучила мені в лоба. А Люсьці — в ніс.
Люська не плакала. Тільки насупилася. А мені сльози проступили. І навіть з’вився синець.
— Повний хід назад, Марку! Я з тобою не граю!
— Я теж, — повторює Люська і розкладає на підлозі шишки, а Марчик починає їх скубти. Люська сердиться: — Не роби так!
Отаке у нас із шишками. І ще гірше, бачте, із шашками.
Тому я залюбки граю в шашки сам із собою. Бо так завжди виграю́ . Та, буває, мені стає геть сумно. Ліва рука не хоче грати білими. А права не хоче грати чорними. Тому починаю по-іншому: права — білими, ліва — чорними. Але не вдається. Нудно самому... Буває, що я надовго заплющую очі — і налаштовуюся. А тут — тато.
— Зараз, — каже, — мию руки, перекушую — і граємо.
Ми з татом змагаємося, особливо вечорами у п’ятницю.
Ще в суботу. Рідше в неділю.
— Спершу проаналізу́ємо *3 попередню партію, — дожо вуючи, переглядає записи тато. — Дійдемо висновків, — примовляє.  — І знайдемо причини програшу, — задумано гортає нотатник.
— Ага, ясно, ясно... О-о-о... Ага, ага… Є багато секретів,  — він дивиться на мене. — Покажу! Завчиш —  виграєш!  — розкладає дошку на столі.
Запам’ятовувати складно. Але я вмикаю пильність.
— Я граю білими! — вигукую.
— Ні, я, я граю білими! — тато ходить мізинцем. Це він так дуркує. Навмисне.
А я намагаюся протягти свою шашку великим пальцем.
Тато — підмізинним. А я — вказівним.
— Оки-доки! — підморгує тато. Він підхопив це з кіно. — Мій хід! — і теж суне білу вказівним пальцем. Але йому вже близько і до дамки. Що я пропустив?
— Дамка! — сплескує тато. Ми з головою поринули у гру. Тато мені щось підказує.
Але багато чого я вже і сам знаю. За нами спостерігають Люська і Марчик. Та й мама визирає з-за книжки.
Так починається справжній шашковий турнір. І хоч я поки часто програю татові, але надолужую на тижні — сам із собою. Як я й сказав, люблю грати в шашки.
*1  Да́мка — шашка, що досягла останнього ряду шахівниці.
*2  Форсува́ти — прискорювати проходження, здійснення, розвиток.
*3  Проаналізува́ти — розібрати, розглянути.

Немає коментарів:

Дописати коментар