Добрий день, мої третьокласнички!
Залишаймося вдома, пам'ятаймо про небезпеку і, неодмінно радіймо життю.Рекомендую на кожний день планувати цікаві для вас справи.
Можливо це будуть математичні ігри, які ви знайдете за посиланням https://learningapps.org/view9100863,
https://learningapps.org/view8974672
Чи мовні ігри: посилання https://learningapps.org/view749755
Дуже сподіваюся, що ви щодня читаєте цікаві твори.
Рекомендую прочитати ще 2 тексти та перевірити для себе розуміння прочитаного.
Некоронована
королева
Неподалік
від будяка росла кропива. Дівчинка вмить спіткнулася на ній очима, і якось аж
зіщулилася, бо вже не раз мала нагоду переконатися, як обпікає її волохате
листя. Та жалючка раптом привітно звернулася до неї:
-
Як
тобі, дівчинко, подобається моє королівство?
Світланка
була дуже здивована.
-
Яке
королівство?... Ти що, себе королевою вважаєш?
-
Усі
так вважають.
-
А
троянда ж тоді хто? – кольнула її Світланка.
-
Троянда
– королева серед квітів. А в дикому світі королева – я.
-
Так,
вона правду каже, - в один голос мовили рослини.
-
А
за що ж їй така шана? – недовірливо глянула на них дівчинка.
І
рослини навперебій почали розповідати.
-
То
тільки з першого знайомства кропива видається непривітною, - пояснював спориш.
– Насправді ж від неї людям поміч велика. Ранньої весни, коли земля ще гола, а
кропива вже зеленіє, з неї можна зварити борщ, салати приготувати.
-
Із
кропиви – підхопив подорожник, - тканину можна ткати, сітки в'язати, вірьовки
вити. У деяких країнах з неї папір виготовляють. А листя її на фарбу годиться….
Ромашка
запашна почала розхвалювати цілющі властивості кропиви.
Багато
всякого говорили. І тут дівчинка пригадала випадок, коли кропива стала у
пригоді їй із татком. Ось як це було.
Якось татко
їхав на ставок рибалити. Далеченько, за кільканадцять кілометрів. Треба було
їхати автобусом, а там ще трішки йти. Взяв тоді він із собою і Світланку.
Впіймали вони чималенько карасів та коропців. Зібралися іти додому, а татко й
бідкається, що риба зіпсується в дорозі, бо, поки додому дістануться, не одна
година мине! Почув їх якийсь рибалка й порадив випотрошити коропців і карасиків
та перекласти листям кропиви. Татко так і зробив. І що ж? Доправили їх додому
свіжісінькими! Річ у тім, що кропив’яне листя виділяє такі речовини –
фітонциди, - які вбивають бактерії. Вони й уберегли рибу від псування.
І дівчинка
згодилася:
-
Ти,
кропиво, й справді заслуговуєш, щоб тебе королевою величали….
(291 слово)
Євген Шморгун
Тестові завдання
1.Чому зіщулилася Світланка?
а) її вкололи
гілочки троянди
б) її вкололо
листя будяка
в) її обпекло листя
кропиви.
2. Які рослини
навперебій розповідали про кропиву?
а) конвалія, ромашка, ряст
б) спориш, подорожник, ромашка
в) подорожник, пролісок, спориш.
3. Чому бідкався
тато?
а) тому, що
риба може зіпсуватися в дорозі
б) тому, що
додому їхати далеченько
в) тому, що
мало наловили карасів і коропців.
4. Що виділяє
листя кропиви?
а)
речовину, яка робить її дуже пахучою
б)
хлорофіл, який надає рослинам зеленого кольору
в)
фітонциди, які вбивають бактерії.
5. Встанови
відповідність, з’єднай стрілочками назви рослин і їхні висловлювання про
кропиву.
Спориш Із
кропиви тканину можна ткати, сітки
в'язати, вірьовки вити . У
деяких країнах
з неї папір виготовляють .
Подорожник Почала
розхвалювати цілющі
властивості кропиви
Ромашка Ранньої
весни, коли земля ще гола, а кропива
вже зеленіє, з неї можна зварити борщ,
салати готувати.
6. Напиши, чому
оповідання має назву «Некоронована королева»? Запропонуй свій заголовок.
____________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________ .
Дві
хмаринки
Летіли у
небі дві хмаринки, біла і сіра. Побачили вони між великим камінням маленьке
сухе деревце і підлетіли до нього, стали його жаліти.
- Ой, яке воно
бідне, напевне, із – за цього каміння йому не вистачає води, - сказала біла
хмаринка, - а ці великі хмари літають так високо, що нічого не бачать і ніколи
не знають, де їх дощ потрібний.
– Мені його
шкода, - сказала сіра хмаринка і тут же запропонувала білій: - А давай з тобою
разом об’єднаємося і перетворимося у більшу хмарину. Тоді у нас з тобою як раз
вистачить води на те, щоб деревце напоїти. Ми будемо з тобою лити обережно, щоб
вода не на каміння, а прямо на деревце попадала.
- І ще чого, -
незадоволено відповідала біла хмаринка. – Я політати хотіла, а ти мені, білій і
чистій, пропонуєш в темну хмару перетворитися і дощем в брудну землю вилитися.
- Але ж тобі
шкода деревця, ось і давай допоможемо йому.
- Ні, жаліти
деревце і співчувати його нещастю й біді я можу, а ось допомагає нехай хтось
інший. А я краще далі полечу, - сказала біла хмаринка й полетіла.
Залишившись
одна, сіра хмаринка вирішила скоріше знайти де – небудь воду. Потрібно було
якомога скоріше зібрати у себе воду, вирости і, перетворитися у велику хмару,
полити деревце. Але, на жаль, навкруги води не було, багато днів стояла спека,
і всі калюжі давно висохли. Довго літала сіра хмаринка і лише випадково знайшла
одну величезну калюжу. Зовсім не злякалася забруднитися і, всмоктавши із калюжі
води, стала темною величезною хмарою. Повернулась хмаринка до деревця і напоїла
його. Швидко деревце виросло, розсунуло в боки каміння і стало пригощати
перехожих людей спілими грушами. Їдять люди грушки і не здогадуються, що
солодку і соковиту їжу вони отримали, дякуючи милосердному вчинку сірої
хмаринки.
(281 слово)
М.
Андріанов
Тестові завдання
1.
Що побачили під великим камінням дві хмаринки?
а) маленьку
суху гілочку
б) маленьке
сухе деревце
в)
маленький сухий кущик
2.
Що запропонувала сіра хмаринка білій?
а)
об’єднатися і перетворитися в більшу хмарину
б)
об’єднатися, але по черзі попивати сухе деревце
в)
поспівчувати деревцю і полетіти далі.
3.
Що вирішила сіра хмаринка?
а) погукати
на допомогу інших хмаринок
б) полетіти
геть від сухого деревця
в) скоріше
знайти де – небудь воду
4.
Що сталося із сухим деревцем?
а) без води
воно швидко засохло
б) його
полила сіра хмара, але води було для деревця замало
в) воно швидко виросло, розсунуло у боки каміння
і стало пригощати перехожих людей спілими грушками.
5.
Встанови відповідність. З’єднай стрілочками висловлювання білої і сірої
хмаринки про сухе деревце.
Біла
хмаринка А давай з
тобою об’єднаємося і перетворимося
у більшу хмарину.
Тоді у на з тобою як
раз вистачить води на те, щоб деревце напоїти.
Сіра
хмаринка Я політати хотіла, а ти мені, білій і
чистій, пропонуєш в темну хмару
перетворитися
і дощем в брудну землю вилитися.
6. Напиши, чим
поведінка сірої хмаринки відрізняється від поведінки білої?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .
Немає коментарів:
Дописати коментар