Доброго ранку!
Завдання на п’ятницю, 20
березня.
1 урок – Природознавство.
Вивчаємо тему «Хто
чим живиться. Ланцюги живлення».
Стор. 115 – 117 підручника.
А також вашій увазі
відео.
Вивчивши тему, ви
повинні знати:
- На які групи
діляться тварини за способом живлення?
-Називати по 3-5
тварин кожної групи.
-Що таке ланцюг живлення?
- З яких ланок
складається ланцюг живлення?
1)Рослина 2)Рослиноїдна тварина 3)
хижа тварина
- Наводити приклади
кількох ланцюгів живлення.
Закріпіть та перевірте свої знання за тестами:
Завдання необхідно виконати до 24 березня 22:00
2 урок – Українська мова
- Сьогодні ви
будете складати текст – опис. А що будете описувати, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте
загадку.
По коліна у траві,
Позолочений віночок
Має він на голові.
І до вечора за сонцем
Обертається
навкруг...
Здогадалися ви, хто
це
І як зветься сонця
круг?
- Як думаєте, від якого
слова утворилася назва цієї рослини?
1. Соняшник, сонячний, сонце. Це
спільнокореневі слова. Запишіть їх і розберіть за будовою.
2.Запишіть речення.
Під вікнами квітнув осяяний ясним сонцем соняшник.
Підкресліть у ньому
головні члени речення. Усно встановіть зв’язок слів. Над кожним
словом скорочено надпишіть частину мови.
3. Доберіть прикметники до іменника соняшник.
Соняшник (який?) …, …., …., …. .
4. Цікаво знати!
Соняшник —
мексиканська «квітка сонця». З Північної Америки (де соняшник був дикоростучою
рослиною) у Європу рослина завезена іспанцями у 1619 р.
В Україні з’явився у
середині XVIII ст.
У Європі соняшник
обробляли як декоративну рослину та орієнтовно з 1860 р. з нього почали
добувати олію. До того часу англійці їли молоді суцвіття соняшника з оцетом і
маслом.
Спершу його розводили
як декоративну рослину, згодом також заради зерна, яке використовували як
ласощі. Тепер соняшникова олія в Україні є найкращим харчовим продуктом як у
непереробленому, так і в переробленому (марґарин) виді.
Її використовують для
технічних потреб (при виготовленні мила, лаків, фарб, лінолеуму тощо).
Соняшник — цінна культура
у плодозміні. Медонос. Є й декоративні форми соняшника.
5.Прочитайте легенду про соняшник.
У ті дні, коли магія мала силу, а світ
був молодий, природа була мінливою. Древнє чаклунство було надмірним для
людської душі, і люди тільки спостерігали, як усе навкруги змінюється під дією
чаклунських чар.
Соняшник,
згідно із грецькими легендами, не завжди ріс на землі і з’явився завдяки
водяній німфі на ім’я Клітія. Одного разу Клітію викинуло хвилею з прохолодних
глибин моря на піщаний берег. Русалка, здивована яскравим світлом, немов
зачарована, спостерігала за золотою кулею, яка переміщалася по небу. Через
деякий час зовнішність німфи почала змінюватися. Клітія виявилася прикутою до
місця, коли її хвіст пішов у глиб піску. Срібне волосся згорталося в пелюстки
навколо обличчя, з рук виростало зелене листя.
Через
дев’ять днів свого перебування на землі, Клітія повністю перетворилася на
квітку сонця. Відтоді і донині соняшник завжди наслідує рух золотого сонячного
диска, обертаючись у його сторону.
6. Художники також зображали на
своїх полотнах «сонячну квітку». Розгляньте картину, яку написала відома українська художниця Катерина Білокур.
Що зображено на картині? На що схожі голівки квітів? Які стебла? Які кольори переважають у зображенні квітів? Чи яскраво, добре видно квіти?
7. Повторення вивченого про текст
Описати
– значить розказати, який соняшник, яка ця рослина.
9. Доберіть прикметники.
Соняшник (який?) Стебло (яке?)
Пелюстки (які?)
10.Прочитайте порівняння.
Соняшник, наче молодший брат сонця;
жовті пелюстки, наче золотий віночок;
жовта квітка, наче золота;
квітка, наче бриль.
—
Які порівняння доберете ви, описуючи соняшник?
11. Підберіть
синоніми до слів.
Жорстке (стебло)
– міцне, товсте.
Розцвітає –
розквітає.
Підіймає – повертає.
Соняшник –
золотоголовий красень, квітка сонця, квітка – красуня.
Голівка –
капелюшок, брилик.
Нагадують –
схожі.
Бачити –
милуватись.
12. Утворіть з поданих слів у правій і
лівій колонці словосполучення:
Соняшник – це розцвітає
рослина
золотий
килим соняшників
листя
брат
небесного сонця
влітку красиву
голівку вгору
підіймає
темне обличчя
усміхнене насіння
оточене
жовтогаряче
сонце
нагадують темно-зелене та велике
бачити
вінком з яскраво-жовтих пелюсток
достигає олію
робимо із жорстким стеблом
13. Доберіть заголовок до тексту – опису. Запишіть заголовок.
Усі попередні вправи вам допоможуть скласти текст - опис соняшника.
Усі попередні вправи вам допоможуть скласти текст - опис соняшника.
14. Складіть текс – опис за планом спочатку на чернетці, перечитайте,
виправте помилки, а потім перепишіть у
зошит.
План
1. Молодший брат небесного сонця.
2. Зовнішній опис соняшника.
3. Золотий килим розквітлих
соняшників.
4. Користь квітки сонця.
15. Якій рослині був присвячений сьогоднішній урок?
—Який
твір писали?
3 урок – Інформатика.
Надрукувати
в Текстовому редакторі Word твір – опис «Соняшник»
4 урок – Основи здоров’я
Тема
«Безпека велосипедиста»
Прочитати
статтю на с. 105 – 110.
Та подивитися
мультфільм.
Немає коментарів:
Дописати коментар