Доброго ранку усім!
Сьогодні 19
березня, четвер і ми продовжуємо гризти граніт науки.
Я бажаю вам
доброго, гарного, успішного дня!
1.Українська мова
1.Повторимо!
На минулому уроці
ми працювали із прикметниками в прямому і переносному значенні.
- У якому значенні,
прямому чи переносному вжиті слова в реченнях?
В Оленки гострий язик.
Микита живе на широку ногу.
Івасик має золоте серце.
Коли властивості одного предмета ми переносимо на інший, чимось
схожий, виникає переносне значення слова.
- Подумайте, як
розтлумачити дані вислови?
Гострий язик –.?
Жити на широку ногу – ?
Золоте серце - ?
Гризти граніт науки - ?
- Складіть два
речення із прикметником «солодкий»
(у прямому і переносному значенні).
2. Сьогодні будемо
працювати із прикметниками-антонімами і прикметниками-синонімами.
3.Згадайте:
-Що таке
прикметник? На що він вказує? На які питання відповідає? З якою частиною мови
пов’язаний у реченнях?
-Що таке антоніми?
(Це слова – протилежні за значенням)
-Що таке синоніми?
(Це слова – близькі за значенням)
4.-Чи відомо вам,
що червоний колір можна назвати по-різному, залежно від його відтінку?
Червоний – пурпуровий, кораловий, багряний, багровий,
малиновий, калиновий, бурий, бордовий, кривавий, вишневий.
До однієї ознаки ми
дібрали різні назви. Такі слова називаються як?
Синоніми – це слова, близькі за значенням, але мають свої відтінки.
Синоніми до
прикметника «червоний» утворюють синонімічний
ряд.
5. Із поданих нижче
слів, складіть синонімічні ряди до прикметників:
Хоробрий, потішний, тихий, кумедний, мужній, курйозний, безстрашний,
небоязкий, відважний, безтурботний, погідний, мирний.
Смішний –
Сміливий –
Спокійний –
6. Доберіть власні
синонімічні ряди до прикметників, запишіть в зошит:
Серйозний –
Звичайний -
7. Доберіть до
кожного прикметника із синонімічного ряду відповідні іменники. Можна змінювати рід та число
прикметника, щоб узгодити його з іменником. Запишіть утворені словосполучення.
Наприклад. Спокійна
дівчинка,
Спокійний …,
Тихий …,
Безтурботний …,
Мирний …,
Погідний …,
Затишний …. .
Дуже важливо
підбирати влучні слова.
8.Доберіть влучні
прикметники, які вдало доповнять зміст прислів’їв. Прислів’я запишіть у зошит.
Приятелів тьма, а … друзів нема. (чемних, вірних, дорогих)
Дощ вимочить, сонечко висушить, … вітри голову розчешуть. (злі, буйні, поривчасті)
9. У прислів’ях є
багато прикметників – антонімів. Знайдіть їх і підкресліть.
Не святі горшки ліплять, а такі ж грішні люди, як ми.
Задньому колесу ніколи не наздогнати переднього.
Мале діло краще від великого безділля.
Вкусивши гіркого, узнаєш ціну солодкого.
10. Попрацюйте й за
підручником с. 127-128.
Вправи 304, 306
усно
Вправа 305
письмово.
11.Хто старанно
виконав всі завдання, той працював, як справжня бджілка, зібрав солодкий нектар
прикметників у квітучому саду мови. Перетворіть тепер свої знання на солодкий
мед.
2 урок. Математика
Сьогодні ви будете
закріплювати вміння ділити круглі числа на круглі, розв’язувати задачі.
1.Знайдіть
закономірність і продовжте числовий ряд.
99, 86, 73, …
2. Якщо ви справились
із таким завданням вчора, то спробуйте ще й сьогодні.
Поставте
арифметичні знаки дій між числами так,
щоб рівності стали вірними.
1
2 3
4 5 6 = 1
1
2 3
4 5 6 7 =
1
3. №828.
4.№829 – 831 усно
5.№ 832, 836 + приклади
630 : 9 420 : 5 72 :
6
540 : 6 630 : 6 115 : 5
360 : 4 540 : 5 105 : 7
280 : 7 280 : 4 120 : 8
6. Розв’яжіть
задачі 835 і 837.
- Про що йде мова в
задачі? Які головні слова? Запишіть умову коротко.
Для задачі 835
рекомендую записати таблицею:
В 1 коробці К- сть кор Всього
Писанок 20
шт. ? 100 шт
Крапанок 30 шт. ? 90 шт.
7. Логічна задача.
Коли Сашка
запитали, скільки йому років, він подумав і відповів:
«Я втричі молодший
за тата, але втричі старший за брата Сергійка». А Сергійко прибіг і заявив, що
батько старший від нього на 40 років. Скільки років Сашкові?
8. Хто ще ніяк не
хоче вивчити табличку множення, можливо вам допоможе ось це відео.
3 урок. Читання.
«Позакласне читання»
с.109 – 111, «Король Дроздобород»
4 урок. Русский язык
Читаем на с.131 – 132, упр.261, 263.
Письменно упр. 262, 264.
Дякую за роботу!
Немає коментарів:
Дописати коментар